REGULAMIN SPRZEDAŻY
I. INFORMACJE OGÓLNE
- POLSKI WĘGIEL SPRZEDAŻ Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, zwana dalej Sprzedawcą, prowadzi sprzedaż detaliczną towarów za pośrednictwem swoich dystrybutorów, sieci Internet i telefonicznie.
- Sprzedawca przyjmuje zamówienia za pośrednictwem strony internetowej: www.pw-d.pl.
- Sprzedawca ustala następujące sposoby komunikowania się z nabywającymi towary, zwanymi dalej Kupującymi: listownie, e-mailowo lub telefonicznie na adresy i numer telefonu wskazane poniżej w punkcie 4.
- Dane Sprzedawcy:
POLSKI WĘGIEL SPRZEDAŻ Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
ul. Pogodna 14, 43-360 Wilkowice
NIP: 5472220094, e-mail: e-mail: biuro@pw-d.pl, nr tel +48 885-555-909
- Sprzedawca będzie przesyłać Kupującemu informacje dotyczące towarów znajdujących się w ofercie e-sklepu za zgodą Kupującego.
- Wszystkie promocje i rabaty dotyczą Kupujących, którzy dokonają rejestracji w sklepie internetowym.
- Warunkiem koniecznym realizacji zamówienia jest podanie danych osobowych, aktualnego numeru telefonu, adresu e-mail, adresu zamieszkania lub siedziby, adresu pod który ma zostać doręczona przesyłka, nr NIP w przypadku przedsiębiorcy.
- Postanowienia niniejszego Regulaminu obowiązują wyłącznie w przypadku składania zamówień przez konsumentów w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego.
- Złożenie zamówienia jest równoznaczne z akceptacją niniejszego Regulaminu Sprzedawcy w całości.
II. REALIZACJA ZAMÓWIENIA
- Przedstawiona oferta stanowi ofertę handlową w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego.
- Wszystkie ceny podawane są w złotych polskich, zawierają podatek VAT, nie zawierają akcyzy oraz kosztów transportu.
- Kupujący, któremu nie przysługuje ustawowe zwolnienie z podatku akcyzowego na produkty węglowe, przy złożeniu zamówienia zobowiązany jest do zaznaczenia opcji zapłaty akcyzy w wysokości 37,47 zł brutto/tonę. Kwota akcyzy zostanie doliczona do zamówienia, a jej płatność zostanie uwidoczniona na dokumentach sprzedaży.
- Opakowanie danego produktu dostarczonego do Kupującego może się różnić od wyglądu opakowania zamieszczonego na stronie internetowej lub w innych materiałach reklamowych. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dostarczenia produktów w opakowaniach zastępczych.
- W okresie jesienno-zimowym wyroby węglowe, z przyczyn niezależnych od Sprzedawcy, mogą mieć podwyższoną wilgotność.
- Zamówienia w sklepie internetowym można składać 24 godziny na dobę przez cały rok. Zamówienia są realizowane przy płatności za pobraniem I/lub przelewem po zaksięgowaniu wpłaty na rachunku bieżącym Sprzedawcy. Zamówienia złożone w dni wolne od pracy są przekazywane do realizacji w najbliższym dniu roboczym.
- Warunkiem złożenia zamówienia jest prawidłowe wypełnienie formularza zamówienia na stronie internetowej: www.pw-d.pl.
- Zamówienia realizowane są wg kolejności ich złożenia.
- Zamówienia są realizowane za pośrednictwem firm kurierskich.
- Po złożeniu zamówienia Kupujący otrzyma pocztą elektroniczną na wskazany przez niego adres e-mail informację potwierdzającą zawarcie umowy sprzedaży zamówionego towaru.
- Przed złożeniem zamówienia za pośrednictwem telefonu Kupujący otrzyma informację o obowiązywaniu niniejszego Regulaminu dostępnego na stronie internetowej www.pw-d.pl, a po złożeniu zamówienia potwierdzenie zawarcia umowy sprzedaży, dane do dokonania płatności oraz przewidywany termin realizacji zamówienia. Złożenie zamówienia drogą telefoniczną jest skuteczne, jeżeli zostało utrwalone na papierze lub przez wysłanie wiadomości e-mail na adres info@pw-d.pl względnie nagraniem rozmowy telefonicznej na trwałym nośniku po otrzymaniu potwierdzenia od Sprzedawcy.
- Sprzedawca ma obowiązek dostarczenia towaru bez wad.
- Koszty dostawy zamówionego towaru nie są wliczone w cenę sprzedaży. W przypadku wyboru płatności za pobraniem doliczana jest opłata za pobranie w wysokości 35 zł brutto za zamówienie.
- Dostawa towaru odbywa się po zapłacie ceny towaru przez Kupującego na rachunek bieżący Sprzedawcy o numerze: 23 1140 2004 0000 3702 8151 4558 I/lub za pobraniem.
- Zapłata ceny sprzedaży powinna nastąpić w terminie do 7 dni od potwierdzenia złożenia zamówienia, a w przypadku wybrania dostępnej opcji „za pobraniem” przy odbiorze towaru.
- Czas realizacji zamówienia (czas od potwierdzenia zamówienia do wysyłki) wynosi od 1 do 30 dni roboczych i może zostać przedłużony za zgodą stron.
- Sprzedaż dokumentowana jest wystawieniem na rzecz Kupującego paragonu fiskalnego lub Faktury VAT.
- Kupujący zobowiązany jest potwierdzić odbiór dostarczonego towaru.
- Celem uzyskania zwolnienia z akcyzy Kupujący zobowiązany jest podpisać tzw. Dokument dostawy wyrobów węglowych lub Fakturę VAT stanowiącą Dokument dostawy oraz odesłać na wskazany adres Sprzedawcy. W razie odmowy podpisu lub nieodesłania Dokumentu dostawy wyrobów węglowych lub Faktury VAT w terminie 14 dni od daty dostarczenia przesyłki, Kupującemu zostanie wystawiona Faktura korygująca zawierająca doliczoną cenę akcyzy w wysokości 30,46 zł netto/tonę tj. 37,47 zł brutto/tonę.
III. ODSTĄPIENIE OD UMOWY, REKLAMACJE
- Kupującemu przysługuje uprawnienie do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny i zwrotu zakupionego towaru w terminie do 14 dni od dnia, w którym Kupujący wszedł w posiadanie towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Kupującego weszła w posiadanie towaru.
- Kupujący może odstąpić od umowy bez podania przyczyny składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem na adres Sprzedawcy.
- W przypadku skorzystania przez Kupującego z uprawnienia do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny Kupujący ma obowiązek zwrócić towar Sprzedawcy niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie towaru przed terminem.
- Kupujący ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru Sprzedawcy.
- Sprzedawca w terminie 14 dni od doręczenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy przez Kupującego, zwróci Kupującemu wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym ewentualne koszty dostarczenia towaru. Za ewentualne opóźnienia odsetki nie są należne.
- Jeżeli Kupujący wybrał sposób dostarczenia towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczania oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Kupującemu poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Kupujący, chyba że Kupujący wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. W przypadku zwrotu płatności na rachunek bankowy kupujący jest zobowiązany do odrębnego wskazania numeru tego rachunku.
- Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze towar od Kupującego, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Kupującego do chwili otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez Kupującego dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Sprzedawane towary podlegają rękojmi na warunkach określonych w Kodeksie cywilnym.
- Reklamację towaru składa się przesyłając Sprzedawcy (w oryginale, kserokopii lub skanem) dowód zakupu towaru (paragon lub faktura) oraz dokumentację wymienioną w punkcie następnym.
- Reklamacja będzie przebiegała w następujący sposób:
a) Kupujący zgłasza wadę towaru wraz z dokładnym opisem i dokumentacją zdjęciową lub inną uzasadniającą przyczyny złożenia reklamacji oraz przesyła Sprzedawcy na adres pocztowy lub drogą elektroniczną na adres e-mail: info@pw-d.pl
b) Kupujący zobowiązany jest do przygotowania towaru w miejscu dostawy w celu weryfikacji czy wada istnieje.
c) Towar powinien być przygotowany przez Kupującego do ewentualnego odbioru przez Sprzedawcę poprzez wystawienie towaru na zewnątrz w miejscu dogodnym technicznie do odbioru na dostarczonej przez Sprzedawcę palecie zabezpieczonej do transportu.
- Sprzedawca rozpatruje reklamację na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym w terminie 14 dni od jej wpłynięcia.
- Procedura reklamacyjna kończy się:
a) uznaniem reklamacji - Kupujący otrzyma obniżkę ceny towaru lub zwrot ceny towaru oraz kosztu przesyłki lub nowy towar wolny od wad,
b) odmową uznania reklamacji - Kupujący otrzyma pisemne uzasadnienie odmowy uznania reklamacji.
- Kupujący ma m.in. następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
a) zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikającego z zawartej umowy sprzedaży towaru,
b) zwrócenia się do właściwego wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu.
IV. POZOSTAŁE POSTANOWIENIA
- Każdy zarejestrowany Kupujący ma prawo do wglądu, edycji i usunięcia swoich danych osobowych.
- Kupujący wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez Sprzedawcę do celów związanych z realizacją złożonych zamówień.
- Zgoda na przekazywanie przez Sprzedawcę innym podmiotom informacji handlowej oraz podejmowania działań marketingowych w formach dozwolonych prawem, zgodnie z Ustawą z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych (DZ.U. nr 133, poz.833 z późn. zm.) oraz ustawą z dnia 18.07.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (DZ. U. nr 144, poz. 1204 z późn. zm.) wymaga wyraźnej zgody Kupującego złożonej przy składaniu zamówienia lub w terminie późniejszym.
- W przypadku zwrotu do Sprzedawcy nieodebranej przez Kupującego w terminie przesyłki, Kupujący zobowiązany jest do poniesienia opłaty za zwrot przesyłki w wysokości kosztów związanych bezpośrednio ze zwrotem, tj. 246 zł brutto/miejsce paletowe.
- Postanowienia niniejszego Regulaminu obowiązują w przypadku zamówień składanych od dnia 25 grudnia 2014 r.
- W przypadku zamówień składanych przed dniem 25 grudnia 2014 r. zastosowanie ma regulamin w wersji obowiązującej na dzień złożenia zamówienia.